Epres réteskosárkák

Étel Desszert

Hozzávalók

  • 1 csomag csomag réteslap
  • 150 gr eper kb 10 szem
  • 70 gr kesudió kb 2 kis marék
  • 30 ml kókusztej 60-80%-os
  • 2 db király datolya

Elkészítés

  • A réteslapokat kb 10×10 cm-es kockákra vágjuk.
  • Egy muffin forma mélyedéseit kibéleljük 4-4 db kis lapocskával úgy, hogy mindegyiket kicsit elforgatva tesszük a másikra, hogy csinos kis kosárkákat kapjunk. Előtte ecsettel kicsit bevizezzük a réteslapokat.
  • A krémhez jól összeturmixoljuk az összes hozzávalót, majd a kosárkákba kanalazzuk.
  • Én kb. félig töltöttem meg őket, így marad egy kis krém, amit felhasználhatunk másnap egy smoothie-hoz, vagy édes szendvicskrémként.
  • Előmelegített sütőben, 200°C-on sütjük, 10-12 percig.
  • Friss eperrel, gránátalmával, pirított kókusz chips-el, vagy akár mindegyikkel díszítjük.

Notes

Tápanyagok (1 kosárkában):
  • Energia: 88 kcal
  • Fehérje: 2,5 g
  • Zsír: 6 g
  • Szénhidrát: 7,5 g
  • C-vitamin: 19 mg
  • Magnézium: 37 mg
  • Réz: 0,3 mg
  • Vas: 1 mg

Tippek:

  • Ha szeretnénk még jobban feldobni a receptet, és úgy érezzük, hogy aznap belefér egy kis extra kalória nekünk vagy a vendégeinknek, készíthetünk még a kosárkákhoz egy vörösboros eper szószt.
  • Hozzávalók: 250 g eper, 2 ek. barna cukor, fél dl vörösbor.
  • Elkészítés: Egy teflon serpenyőben kicsit karamellizáljuk a cukrot, hozzádobjuk a feldarabolt epret, végül hozzáöntjük a vörösbort. Addig főzzük, míg kicsit szirupos nem lesz, majd minden kosárkára kanalazunk belőle egy kicsit.
  • Kosárkánként plusz 27 kalória és 5 g szénhidrát.
A tápanyagok mennyisége tájékoztató jellegű. Minden alapanyagban folyamatosan változnak, érettségről, tárolás módjától, idejétől, elkészítéstől függően.A tápanyagok mennyisége tájékoztató jellegű. Minden alapanyagban folyamatosan változnak, érettségről, tárolás módjától, idejétől, elkészítéstől függően. Vitaminokból és ásványi anyagokból mindig azt a párat említem, amiből a legtöbbet tartalmazza a napi szükséglethez viszonyítva.