Én imádom a szendvicskrémeket!

Mikor vegán lettem rengeteg bolti szendvicskrémet vettem és ettem, mert könnyű volt beszerezni és így kevesebb időt kellett a konyhában töltenem. Sajnos a legtöbb viszont hozzáadott zsiradékot tartalmaz, leggyakrabban pálmaolajat.
Ez egyrészt felesleges zsírbevitel a szervezetünknek, másrészt tudatos vásárlóként igyekeznünk kell kerülni a pálmaolajat tartalmazó termékeket, mivel a nagymértékű pálmaolaj termeléshez szükséges földterületeket általában az esőerdőktől veszik el.
Így most már magunknak itthon készítem a krémeket, mert sokkal egészségesebb és olcsóbb is!

Tökmagos brokkolikrém
Tökmagos brokkolikrém

Tökmagos brokkolikrém

Étel Snack
Elkészítés 25 perc

Hozzávalók

brokkoli: 1 kis fej rózsáira szedve

  • 2 evőkanál tökmag: 2 ek.
  • 2 gerezd fokhagyma: 2 gerezd
  • 3 evőkanál sörélesztőpehely: 3 ek.
  • só, bors ízlés szerint
  • 2-4 evőkanál útifűmaghéj
  • főzővíz

Elkészítés

A rózsáira szedett brokkolit enyhén sós vízben megfőzzük.

    A tökmagot száraz serpenyőben megpirítjuk.

    • Ezután turmixgépbe tesszük a brokkolit, a tökmagot, a fokhagymát, a sörélesztőpelyhet és annyi főzővizet, hogy nagyjából másfél liter legyen összesen.
    • Krémesre turmixoljuk, majd utólag még ízesítjük sóval, borssal.
    • Hozzákeverünk 2-4 ek. útifűmaghéjat, attól függően mennyire szeretnénk sűrűre csinálni. Kicsit várjunk mindig mielőtt új kanállal tennénk bele, mert kell neki egy kis idő, amíg besűrűsödik.
    • Növényi tejkészítő gépben is elkészíthető

    Notes

     Tápanyagok (1 adagban – 30 g):
    • Energia: 41 kcal
    • Fehérje: 3 g
    • Zsír: 1 g
    • Szénhidrát: 6 g
    • Rost: 4 g
    A tápanyagok mennyisége tájékoztató jellegű. Minden alapanyagban folyamatosan változnak, érettségről, tárolásmódjától, idejétől, elkészítéstől függően. Vitaminokból és ásványi anyagokból mindig azt a párat említem, amiből a legtöbbet tartalmazza a napi szükséglethez viszonyítva.